lördag 31 december 2011

Happy New Year - 32 år senare

Jag kommer ihåg hur jag i början av 80-talet låg och lyssnade på Abba på plasttaket till lekstugan på internatskolan jag gick på. Det var skivan Super Trouper som gällde och jag hade burit ut högtalarna på taket och låg där och lyssnade - det var tider det...

Det fanns många bra låtar på skivan (eller rättare sagt kassettbandet som jag spelat in skivan på) och B-sidan inleddes med Happy New Year. Här är texten på refrängen:
Happy new year, happy new year
may we all have a vision now and then
of a world where every neighbour is a friend.
Happy new year, happy new year
may we all have our hopes our will to try
if we don’t we might as well lay down and die,
you and I.
Det har gått 32 år sedan de önskade gott nytt år med sången men texten känns fortfarande lika aktuell. Tyvärr har deras önskan om en värld där alla grannar är vänner fortfarande inte infriats...

Jag vill önska er alla ett gott nytt år och hoppas att vi tillsammans ska kunna hålla fast vid hoppet om en bättre värld. Kom ihåg att vi alla har har en oändlig potential inom oss att sprida det goda runt omkring oss.


Gott nytt år till alla mina läsare över hela världen  :)


Här är en länk till en video från tiden då det begav sig :)

2 kommentarer:

  1. Detsamma till dig o familjen. Och Guds välsignelse !
    (.... Och vi dansade till ABBA med våra " pompoms")/anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, nästan alla har någon sorts relation till ABBA verkar det som :) Har du kvar dina pompoms ?

    SvaraRadera