söndag 18 december 2011

My Girlfriend's Boyfriend

Det här är en film jag aldrig skulle vilja se om jag stötte på den någonstans, varken omslag, titel eller beskrivning får mig det minsta intresserad. Snarare är det en film som jag skulle rata på en gång utan att undersöka den närmare.
Tala om att vara fördomsfull :) Men å andra sidan kan man ju inte se alla filmer så man måste ju gallra på något sätt...

Det som fick mig att se den var att min dotter Hanna rekommenderade den och vi brukar tycka om ungefär likadana filmer. Jag hade också hört låten You and I med Ingrid Michaelson som spelas i filmen och det gjorde mig också lite sugen på att se filmen.

Jag tänker inte försöka berätta vad filmen handlar om - det är inte så enkelt att säga och det finns alldeles för många bottnar i filmen för att det skall vara någon idé att försöka. Det enda ni får är min rekommendation...och Hannas...

Jag önskar att jag var lite bättre på att se filmer förutsättningslöst utan att på förhand ha bestämt mig för om de är bra eller dåliga, förmodligen går jag miste om en massa bra filmer på grund av det. För mig är omslaget och den första känslan jag får av en film helt avgörande. Några sekunder på trailern kan räcka för att jag ska ha bestämt mig. Likaså kan jag på förhand ha bestämt att en film är bra enbart på grund av regissören...

Tala om att vara kategorisk och enkelspårig...
  
Förresten, är det någon som har sett filmen och vad tyckte ni i så fall?

1 kommentar:

  1. Har inte sett filmen och skulle nog inte göra det baserat på omslaget...
    Jag gillar din fundering på ämnet.

    SvaraRadera