söndag 19 februari 2012

Gudspärlan en gång till

Jag ägnade mig en stund åt min Frälsarkrans idag och kom på en intressant vinkling när det gäller Gudspärlan. Jag brukar tänka eller säga följande när jag håller i Gudspärlan:
Du är gränslös
Du är nära
Du är ljus - jag är Din
Gränslös brukar jag förknippa med att Gud finns överallt och inte är begränsad. Idag slog det mig att det även skulle kunna syfta på att sätten att beskriva Gud på är gränslösa. Min bild av Gud har förändrats många gånger och jag hoppas att den kommer att fortsätta förändras. Gud kan man aldrig fånga in i en enkel mening, det går nog inte att fånga in honom med ord över huvudtaget. För mig är det en befriande tanke att Gud är något mycket större än vi kan omfatta och förstå. Om han gick att beskriva till fullo med våra ord vore han inte mycket till Gud.

2 kommentarer:

  1. Hej! Min Gud är såå stor att han håller hela världen i sin hand och att jag får vara trygg i Guds hand!

    SvaraRadera
  2. Barbro, det är inte dumt att ha en sån Gud :)

    SvaraRadera