fredag 3 februari 2012

Äntligen "nya" Telemark

För ett antal år sedan fick jag tag på (lånade) ett par gamla slalomskidor från 80-talet med enkla telemarksbindningar. Till det hörde även ett par pjäxor i läder (Asolo Extreme Plus). Det hela blev rätt så vingligt men väldigt roligt att åka med. Under flera år har jag tänkt uppgradera det hela väsentligt men inser att det skulle kosta rätt så mycket!!
Nu har jag äntligen kommit till skott och köpt ett par begagnade skidor med lite bättre bindningar (Rottefella Chili). Det är ju inte sista skriket direkt och jag tänkte fortsätta använda läderpjäxorna. Ska bli väldigt roligt att prova, hoppas det blir lite varmare i helgen, nu är det lite under -20...


2 kommentarer:

  1. Grsttis!
    Riktiga indningar är ett klart lyft. Ser inte om det är carvingskidor, men det och riktiga bindningar lyfter åkupplevelsen många snäpp!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är lite Carving. Idag putsade jag upp mina gamla skinnpjäxor med skokräm, ser ut som nya! På lördag blir det invigning

    SvaraRadera