torsdag 22 mars 2012

Vill du ha en glass?

Idag fick man nästan lite vårkänslor, visserligen är det fortfarande en hel del snö kvar men den smälter allt eftersom och idag sken solen!!
Jag och min arbetskompis kom tillbaka från ett uppdrag och passade på att tanka bilen på Statoil. Livet kändes allmänt trevligt och han frågade:

- Vill du ha en glass Patric?

Att fråga om någon vill ha en glass kanske inte låter så märkvärdigt men just då kändes det väldigt bra, jag riktigt märkte hur jag blev glad i hela kroppen och det slog mig hur enkelt det kan vara att göra en annan människa glad. Där och då bestämde jag mig för att bjuda andra på glass lite oftare och helst helt oväntat. En liten gest av generositet och vänlighet kan betyda väldigt mycket ibland. Är det någon mer som vill vara med och ge bort glassar lite oftare?

2 kommentarer:

  1. Det låter sannerligen trevligt :D Jag är med!

    SvaraRadera
  2. Sofia, om vi ses någon gång ska du få bjuda mig på en glass :)

    SvaraRadera