torsdag 3 november 2011

Kronjuvelerna

För ett tag sedan läste jag en recension av filmen Kronjuvelerna eller om det kanske var en intervju med någon av personerna bakom filmen. När personen fick frågan vad filmen handlade om så hade hon väldigt svårt att svara. Nu förstår jag varför. Det här är en film som är väldigt svår att beskriva eller kategorisera. Lovefilm kategoriserar den som Drama, Romantik och Svenskt. Den är absolut både tankeväckande, spännande och rolig. Det är nog en film som man antingen tar till sitt hjärta eller inte ens orkar sig igenom. Jag tog den absolut till mitt hjärta och rekommenderar den gärna. Men det är nog bra om man ser den lite som en saga och inte funderar så mycket på om den känns realistisk eller inte. Ella Lemhagen som har regisserat filmen har tidigare bland annat gjort Patrik 1,5 - också det en mycket sevärd film. Det ska bli spännande att se vad som kommer härnäst...
Det ända jag känner mig lite osäker på när jag sett färdigt filmen är vart kronjuvelerna tog vägen... Någon som såg några spår av dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar