tisdag 26 februari 2013

Ett sötare blod

Sedan flera år tillbaka äter jag enligt LCHF och trivs väldigt bra med det. Min tanke har varit att blogga lite om det också men det har bara blivit ett kostinlägg än så länge...

Jag läser regelbundet några bloggar om LCHF; bland annat Kostdoktorn och Ett sötare blod. Tyvärr har jag inte hunnit läsa boken Ett sötare blod än (bara det första kapitlet som finns här) men idag lyssnade jag på ett antal korta radiointervjuer med författaren. Där beskriver hon nackdelarna med att äta mycket socker och vilka sjukdomar som eventuellt kan kopplas till ett stort socker- och kolhydratintag. Det är 10 korta avsnitt på sammanlagt ca 40 min så man kan ta lite i taget.

Jag ser verkligen fram emot att läsa boken och får väl skriva lite om den här sen....

(Här är ett klipp med en tv-intervju med författaren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar